Masterclass: Eerste hulp bij ICT in de klas
Welke digitale handvatten zijn er om je lessen leuker en effectiever te maken? En hoe bepaal je of je je in je les de “kleppen open” of “kleppen dicht” doet? Bekijk het webinar.
Effectief lesgeven met ICT, ook jij kan het!
Er is veel evidentie dat technologie onderwijs efficiënter, effectiever en betekenisvoller maakt. En dat is misschien waar, maar tegelijkertijd is het niet de technologie alleen die daarvoor zorgt. De docent blijft de sleutel in dit verhaal; hij of zij is degene die het grootste verschil kan maken voor zijn of haar leerlingen. Technologie kan daar op een positieve manier aan bijdragen.
Onze spreker, Michel van Ast, laat in dit webinar een aantal toegankelijke werkvormen zien, gecombineerd met eveneens toegankelijk technologie. Ervaar zelf op welke manier technologie voor jou en jouw leerlingen een waardevolle aanvulling kan zijn en bepaal waar jij wel of niet mee aan de slag wilt.
Uitgaande van de didactiek bespreekt Michel hoe digitale middelen jouw les kunnen ondersteunen en hoe je eigenlijk de keuze maakt om wel of niet digitaal te werken.
Over Michel van Ast
Michel van Ast is als spreker, trainer en adviseur vooral actief op het thema ‘onderwijs en ICT’. Hij geeft lezingen en workshops, adviseert en begeleidt onderwijsinstellingen, traint en coacht docenten die technologie willen inzetten in hun eigen onderwijs en was oprichter en voorzitter van The Crowd. Daarnaast schrijft hij regelmatig voor diverse onderwijsbladen en -blogs en is hij samen met Patricia van Slobbe auteur van ‘Kleppen dicht!’ (2016) en ‘Kleppen open!’ (2019), twee publicaties over effectief en actief leren met ICT en coauteur van ‘Effectief leren, de docent als regisseur’ (2020).
In deze masterclass leer je:
- Hoe je de keuze maakt om digitale middelen in te zetten in de klas
- Welke digitale middelen je kunt inzetten
- Hoe je deze middelen op een leuke en effectieve manier gebruikt
Dit webinar is opgenomen op 24 april 2024